دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست مجارستان (Budapest university of Technology and Economics)

خانه/تحصیل در مجارستان/دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست مجارستان (Budapest university of Technology and Economics)

دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست مجارستان (Budapest university of Technology and Economics)

اين دانشگاه معروفترین دانشگاه فنی و مهندسی در اروپای مرکزی است که به ۶ زبان زنده دنیا (انگلیسی ، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، روسی و مجاری) تدریس نموده و در سال ۱۷۸۲ تاسیس شده است و ۵ تن از اساتید آن به نامهای Dennis Gabor, Eugene Wigner, Gyula and George Hevesy در فیزیک، شیمی و اقتصاد جایزه نوبل دریافت نموده اند.

رشته ها: دانشکده معماری (طراحی ساخت، ساختمان، طراحی منطقه ای و شهری و…)- دانشکده مهندسی شیمی (شیمی آلی و بیولوزیک، پلاستیک صنعتی، داروهای صنعتی، تکنولوژی غذایی و بیولوژی صنعتی و…)- دانشکده مهندسی عمران(راه و راه آهن، سازه، هیدرولیک و…)- دانشکده مهندسی الکترونیک و انفورماتیک(مخابرات، قدرت، کنترل و تجهیزات، میکروالترونیک، مهندسی کامپیوتر و نرم افزار و سخت افزار و…)- دانشکده مهندسی مکانیک(تولید، پروسه، طراحی ماشین، مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع غذایی و شیمیایی، ریاضیات در مهندسی و…)- دانشکده حمل و نقل(مهندسی حمل و نقل و…)- دانشکده علوم طبیعی و اجتماعی(مهندسی هسته ای، تکنولوژی هسته ای، تربیت معلم، روانشناسی، اقتصاد و…)- دانشکده جدید علوم اقتصادی(روانشناسی، مدیریت، مدیریت بازرگانی، ارتباطات، اقتصاد و…)

مقاطع: لیسانس، فوق لیسانس و دکتری

شهریه: در مقطع لیسانس سالیانه ۶۴۰۰ یورو که در دو قسط در شروع هر ترم تحصیلی دریافت می گردد(هر ترم ۳۲۰۰ يورو). در مقطع فوق لیسانس براي دانشجوياني كه فارق التحصيل خود دانشگاه باشند همان مبلغ ۳۲۰۰ يورو و براي دانشجوياني كه ليسانس خود را از دانشگاههاي ديگر دريافت كرده باشند هر ترم ۳۵۰۰ يورو ميباشد. شهريه دوره دکترا سالیانه ۹۰۰۰  یورو که در دو قسط در شروع هر ترم تحصیلی دریافت می گردد.

هزینه زندگی: ماهیانه ۶۰۰الي ۷۰۰ دلار می باشد.

زبان تدریس در دانشگاه: زبان تدریس انگلیسی است و دانشگاه امکانات آموزش زبان انگلیسی و کالج پیش دانشگاهی را دارد و هزینه دوره یکساله پیش دانشگاهی نیز ۶۴۰۰ یورو میباشد.

تسهیلات دانشگاهی : دانشگاه های مجارستان مورد تایید ایران و تماما بین المللی میباشند و دانشگاه فنی بوداپست تنها دانشگاه کل اروپا است که به ۶ زبان زنده دنیا در آن تدریس می شود و بیش از ۲۵۰  سال قدمت و ۶ جایزه نوبل دارد. دانشجویان پس از مدتی اقامت در مجارستان می توانند برای استفاده از تعطیلات سالیانه و یا تعطیلات تابستانی به کشورهای همسایه و اروپای غربی به صورت توریستی مسافرت نمایند .تملمی دانشجویان می توانند از امکانات ورزشی، مرکز کامپیوتر وصل به اینترنت، کتابخانه بسیار مجهزف لابراتوارهای دانشگاه ومراکز فرهنگی به صورت رایگان استفاده نمایند. دانشجویان ممتاز میتوانند از۲۵%-۲۰ % تخفیف دانشجویی بهره مند  شوند.

۱۳۹۶-۳-۲۱ ۱۱:۲۰:۰۸ +۰۰:۰۰ خرداد ۵ام, ۱۳۹۶|دسته بندی ها: تحصیل در مجارستان|0 نظر

نظر دهید