هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان

خانه/تحصیل در مجارستان/هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان

هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان

هزينه اجاره يك سوئيت دانشجوئي ۳۰ تا ۷۰ متر با امكانات رفاهي و مبله دانشجوئي بسته به فاصله با دانشگاه در شهر بوداپست ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو ميباشد. البته دانشجويان در صورتيكه با هم همخانه شوند هزينه اجاره مسكن كمتر ومحل بزرگتري ميتوانند اجاره نمايند.( هزينه اجاره مسكن در بودا يعني شمال رودخانه دانوب گرانتر از پشت يعني جنوب رودخانه ميباشد و هزينه استفاده از خوابگاه دانشجوئي شبي ۱۱ يورو ميباشد). هزینه زندگی به طور متوسط ماهیانه ۵۰۰ یورو می باشد.بيمه درماني دانشجويان اجباري بوده و هزينه اي حدود ۲۰۰ دلار در طول هر سال از دانشجويان دريافت ميگردد و اجباري است .

دانشجویان متقاضای تحصیل در کشور مجارستان همیشه این نکته را در نظر داشته باشند در بدو ورود به کشور مجارستان معمولا برای ۲ یا ۳ ماه اول ورود به مجارستان جهت تحصیل در مجارستان همیشه ۳۰% بیشتر از خرج روتین ماهیانه هزینه میکنند که دلیل آن هم خرید وسایل ضروری خاص می باشد که دانشجویان به آن احتیاج دارند.

هزینه های دیگری که باید دانشجویان متقاضی تحصیل در مجارستان باید به آن تو جه کنند،هزینه های دارو در کشور مجارستان برای دانشجویان مجارستان می باشد، طبق قراردای که بیمه های مختلف با بیمارستان های دولتی مجارستان دارند هزینه های دارو شامل بیمه نمی باشد و تمامی هزینه های دارو در کشور اروپایی مجارستان به عهده خود دانشجو خارجی کشور مجارستان می باشد. البته در شرایط بسیار حاد و وخیم هزینه دارو را شرکت های بیمه تقبل می کنند، برای همین به دانشجویان مشغول و یا متقاضی تحصیل در کشور مجارستان به شدت توصیه میکنیم که از خرید بیمه های ارزان خودداری کنند، مسئله بیمه جزو مسایلی می شود که حتی اگر هزینه کنید شما ضرر نمیکند، حادثه خبر نمیدهد، با این موضوع جدی برخورد کنید.

در تمامي دانشگاهها امكانات پذيرائي از دانشجويان در رستوران دانشگاه موجود و هزينه صبحانه ۵/۰ تا ۱ دلار و هزينه هر وعده غذا در رستوران دانشگاه بصورت سلف حدود ۲ دلار ميباشد( تنوع غذايي بسيار زياد است و برنج و مرغ و سوپ نيز پخت ميشود) و در تريا دانشگاه هر ساندويچ سوسيس يا هات داگ حدود ۵۰ سنت ميباشد.

هزينه تقريبي۱ كيلو گوشت گوساله ۳ دلار، ۱ كيلومرغ فيله پاك كرده ۵/۲ دلار، ۱كيلو كالباس ۱۵-۳ دلار، ۱ كيلو برنج ۶۰ سنت، ساندويچ مك دونالد ۳ دلارميباشد

هزينه بنزين تقريبا ۸۰ سنت و قيمت اتومبيل بسيار نازل ميباشد( فيات لادا مدل ۹۰، ۱۰۰۰$ و گلف مدل ۹۲ ۳۵۰۰-۲۰۰۰ $ و بي ام و مدل ۹۰، ۶۰۰۰-۴۰۰۰$ و اپل استرا مدل ۹۴-۹۰، ۶۰۰۰-۴۰۰۰$ و اپل كوسا مدل ۹۲، ۲۵۰۰$ ميباشد. البته قيمتهاي فوق بر اساس گفته هاي دانشجويان و بطور تقريبي است )

بطور تقريبي هزينه شارژ و آب ماهيانه ۲۰$، هزينه گاز مصرفي در تابستان ۱۰$ و در زمستان ۴۰$، هزينه برق مصرفي ۳۰$ و هزينه آبونمان تلفن ۱۰$ در ماه ميباشد.

هزينه خريد سيم كارت موبايل رايگان و شارژ اوليه ۱۲$ ميباشد. در صورتيكه گوشي موجود باشد فقط هزينه شارژ پرداخت ميشود .

۱۳۹۶-۳-۲۱ ۱۴:۵۲:۰۴ +۰۰:۰۰ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۶|دسته بندی ها: تحصیل در مجارستان|0 نظر

نظر دهید